Mám ráda svůj pokoj {12}






/Mám ráda svou fenku, Mám ráda svou telku, Mám ráda svou postel, Mám ráda svou

skříň, Mám ráda svou knihovnu/    (vlastní téma) ,  I-II. semestr


2011-2012,  kolážováné fotografie, série 5ks, rozměr - 59,4 × 81,2 cm


V mém pokoji mě obklopují zdánlivě obyčejné věci denního užitku, když se však na ně

soustředím vidím v nich něco víc, jsou to věci se kterými musím mít určitý vztah, aby mi

nikterak nevadili - mám je ráda. Různé erotické doplňky, ale především latexová maska ve

které se na obrazech s věcmi ukazuji já, by měli slovo ráda podpořit – podpořit vztah k věci až

právě snad určitý fetiš k ní.  Také jsem si hrála s přesnou definicí kostýmních doplňků k dané

věci – u fenky mám na sobě růžové boa a růžovou korunku, protože fenka je pro mě něco

milého, něžného a já jsem její paní-královna. U telky je to sestava tří párty čepiček, jelikož je

telka pro mě zábava. V posteli na sobě nemám nic, v posteli jsem nahá jen se svou latexovou

kůží. U knihovny jsem si vzala z nutného pocitu slušnosti ke knihám zahalující šátek. Se

skříní jsem zachycena při zkoušení různých rekvizit jako je čelenka z péří na hlavě.

Toto je pomocí fotografie zpracované do možná až jemných interpretací obrazů za dob

baroka, kde se většinou nacházel ústřední obraz v masivních rámech. Avšak právě tuto

klasiku bych nahradila mým současným vyložením, kdy jsem se na zhotovených obrazech

zpodobnila právě se svoji fenkou, dále se svojí televizí, skříní, knihovnou a postelí. Mohutný

rám jsem nahradila výběrem miniatur s dotyčnou věcí a mého vztahu k ní.

První byl vytvořen portrét s fenkou, jakási inspirace z  portrétů dámy se svým loveckým

psem, či naleznutí podobnosti až v Madoně s Ježíškem. Rám tvořený z miniatur fotek

s fenkou ( jenž má iniciovat masivnost barokních rámů) znázorňuje pouhou chtěnou hru i

když se to díky latexovému rukávu a zachycených výrazech psa může jevit úplně opačně,

jakožto ubližování.

Portrét s telkou, znázorňuje jakýsi „ uspokojující “ atribut zábavy a oddechu v mém pokoji.

Zde tvoří rám obrazu miniatury fotografií mých nejoblíbenějších pořadů, filmů a seriálů, kde

jsem se snažila zachytit pro mě nejvýznamnější obrázek filmové sekvence např. film Dáma na

kolejích, seriál F.L.Věk, filmy s Terencem Hillem a Budem Spencerem, atd.

Další portrét zachycuje oblíbenost k mé posteli. Jaksi tentokrát minimalistický projev mé

latexové postavy znázorňuje mou zálibu v zachumlávání se a trávení času pod peřinou, kde

vykonávám i plno dalších životních potřeb kromě spánku. Miniatury v rámu jsou detaily

mých oblíbených povlečení a mé noční košilky, což mi nejvíce ve fotkách přibližuje mou

postel.

Obraz s knihovnou zachycuje nejen vztah k ní, ale také vztah k mé oblíbené knížce Josef Bolf

(jenž sám umělec má na mě veliký vliv). Rám je pak vysázen miniaturami detailů knih a

všeho dalšího osobního, co se jen v knihovně nachází.

Mám ráda svou skříň má vypodobnit můj vztah nejen k běžnému dennímu oblečení, ale

hlavně také k množství různých kostýmních rekvizit, převleků, erotického prádla a vysokých

bot. Detaily miniatur v rámu toto vše popisně zachycují.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

o Ladis

Čertova hovínka / performance (Pokoje5) {2016}