Budeš se mnou na chvíli zvířetem? / video happening {2014}









Technika: video-happening (6min)

Jak je typické pro mnoho akcí inspirovaných žánrem happeningu, že jejich obsah a smysl nejsou předem domyšleny a deklarovány původcem, ale dotváří je až následná veřejná diskuse, tak i zde jsem předem nevěděla, jak výsledná akce a videozáznam z ní bude vypadat. Byla jsem připravena na všechny reakce na mé vybídnutí-Budeš se mnou na chvíli zvířetem? Dialektika společnosti. Nic není zvláštního, nic se neděje. Chtěla jsem zkusit na onom místě, slavného happeningu J.Kovandy, jak budou lidé reagovat na mě – v jiných podmínkách, v jiném čase,
v jiném světě. Stejně jako dnešní doba byla jsem i já otevřená a násílná oproti minimálnosti a uzavřenosti J.Kovandy.
Často se převtěluji do šelmy-leoparda, jako člověk jí právě nejsem (jsem spíše pes)- proto si na ní hraju.. je to - chtít být něčím co nejsem – maska.
Zajímá mě, jak to mají lidé kolem mě – vezmou si masku? Chtějí být někým jiným? Když se mi vyhýbají a přemýšlejí jsou to stále „jen oni samotní“? Nebo už si představují sic 10metrů za mnou, ale představují, jak by na mě mňoukali?

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

o Ladis

Čertova hovínka / performance (Pokoje5) {2016}